Aktuality FTZ - MME

Za úspěchem studie o luskounech stojí vědkyně z ČZU

O úspěchu českých vědkyň z České zemědělské univerzity v Praze jsme vás již s hrdostí informovali. Mgr. Barbora Černá Bolfíková, Ph.D., její doktorandka Ing. Iva Bernáthová z Fakulty tropického zemědělství a doktorandka Ing. Markéta Swiacká z Fakulty životního prostředí svým výzkumem dokázaly nejen přinést nedocenitelné informace a poznatky v ochraně a v nelegálním obchodu s luskouny, ale navíc jejich výsledky publikoval prestižní časopis Science.

Reportáž o antibiotické rezistenci z Pavilonu tropického zemědělství

V reportáži ČT24 z Pavilonu tropického zemědělství se rozhovořili čeští vědci o nejnovější studii věnující se rezistenci vůči antibiotikům jakožto důsledku evolučních závodů ve zbrojení mezi mikroskopickými houbami a bakteriemi na tělech ježků.

Ježci v hlavní roli příběhu o vzniku bakteriální rezistence

Rezistence k antibiotikům je důsledkem evolučních závodů ve zbrojení mezi mikroskopickými houbami a bakteriemi na tělech ježků. Takový závěr vyplývá z nové vědecké studie publikované v prestižním vědeckém časopise Nature. Účastnili se jí i dva čeští vědci, Barbora Černá Bolfíková z České zemědělské univerzity v Praze a Pavel Hulva z Univerzity Karlovy.

FTZ Dean's Award

The following author has been selected and rewarded by the Dean Prof. Patrick Van Damme and the members of Dean´s College as the best publication of 2021. Dr. Černá Bolfíková for her article in the scientific journal Nature.

Vlk sražený u Mladé Boleslavi přišel z Polska

Genetické analýzy vlka, kterého v dubnu srazilo auto na D10 u Brodců poblíž Mladé Boleslavi, potvrdily, že zvíře pochází ze středoevropské nížinné populace.

České vlky ohrožuje křížení se psy, hybrid už vznikl na Rumbursku, zjistili vědci

Vlčí populaci mohou ohrožovat volně žijící psi. Vědci z České zemědělské univerzity zkoumali stovky vzorků trusu a potvrdili, že křížením psa s vlkem už vznikl na území Česka "hybrid". Zvíře pocházelo z Rumburska.

Česko a Slovensko jako genetická křižovatka: Vědci tu popsali čtyři různé populace vlků

Vlci z různých populací se potkávají na genetické křižovatce střední Evropy.  Na našem území se objevují zástupci čtyř populací evropských vlků.

English ☰ Menu