Vyhlašuje:
SOUTĚŽ VE VÝZKUMU A VÝVOJI NA INTERNÍ GRANTOVÉ PROJEKTY
v roce 2025
Základní informace:
Fakulta tropického zemědělství vyhlašuje soutěž Interní grantové agentury FTZ pro rok 2025. Soutěž je vypsána pro podávání výzkumných grantových projektů, určených na podporu výzkumu fakulty zejména v rámci zpracování disertačních a diplomových prací a spolupráce studentů magisterských a doktorských studijních programů. Všechny projekty v rámci soutěže končí 12 měsíců ode dne zahájení.
Zadávací dokumentace a Statut a pravidla Interní grantové agentury (IGA) FTZ jsou k dispozici na webových stránkách fakulty.
Navrhovatelem projektu je akademický pracovník FTZ, dalšími členy řešitelského týmu mohou být studenti doktorských a magisterských studijních programů FTZ a akademičtí pracovníci FTZ. Počet studentů musí být stejný nebo vyšší než počet akademických pracovníků v řešitelském týmu.
Navrhovatel se přihlašuje do soutěže řádným podáním grantové žádosti. V případě přidělení finanční podpory navrhovanému projektu se navrhovatel stává řešitelem, člen týmu navrhovatele se stává spoluřešitelem.
Přečtěte si pečlivě zadávací dokumentaci.
Důležité termíny IGA 2025:
- Vyhlášení soutěže IGA 2025: 9. dubna 2025.
- Odevzdání návrhu grantu v rámci 1. stupně soutěže: 16. dubna 2025, 16.00 hod.
- Vyhlášení výsledků hodnocení 1. stupně soutěže: 23. dubna 2025.
- Odevzdání elektronické žádosti a výtisku žádosti s podpisy v rámci 2. stupně soutěže: pondělí 29. dubna 2025 do 16.00 hod.
- Počátek řešení projektů: 30. dubna 2025.
- Konec možnosti žádat o změny v projektech IGA 2025: 21. října 2025.
- Projektový účet vyčerpán: 28. listopadu 2025.
- Průběžná zpráva IGA 2025: 27. února 2026.
- Ukončení všech projektů IGA 2025: 29. dubna 2026.
- Odevzdání závěrečných zpráv IGA 2025: 29. dubna 2026.
Změny v zadávací dokumentaci
Stejně jako v předchozích letech probíhá grantová soutěž FTZ ve dvou fázích. Většina pravidel a nastavení je pro soutěž v roce 2025 podobná jako v soutěži 2024, došlo však k některým změnám, které by měly přispět k rovným příležitostem a transparentnosti a k podpoře mladých akademiků. Tyto změny jsou v zadávací dokumentaci sumarizovány v kapitole 2.1 Změny v projektových žádostech oproti předchozím ročníkům a dále pak popsány v příslušných částech zadávací dokumentace. Jedná se především o tyto body:
- Projekty nesmí nést dlouhodobě stejný název.
- Byla stanovena pravidla pro akademické pracovníky s přerušenou publikační historií s afiliací k FTZ a pro akademické pracovníky bez publikační historie s afiliací k FTZ.
- Podpora mladých akademických pracovníků: v IGA 2025 existuje možnost čerpat mzdové náklady (včetně povinných nákladů na sociální a zdravotní pojištění), ale pouze pro mladé akademické pracovníky.
Informace k průběžné zprávě
Jelikož docházelo v přechozích letech k problémům při odevzdání průběžné zprávy IGA, která se vždy odevzdává ke konci února, zde jsou příslušné informace:
Průběžná zpráva má být zaslána e-mailem na adresu PhDandResearch@ftz.czu.cz a musí obsahovat:
- informaci o tom, zda tým splňuje minimální požadované výstupy (= alespoň jeden článek přijatý v časopise zařazeném do WoS nebo alespoň jeden licencovaný patentovaný výsledek na národní nebo mezinárodní úrovni s uvedením IGA 2024 nebo IGA 2025). Prosím neuvádějte seznam článků. Stačí jen jedno slovu: ano, nebo ne.
- kolik závěrečných prací (magisterských a doktorských) je obhájeno z prostředků IGA 2025
- příklady excelence dosažené díky fondu projektu IGA. Uvádějte informace, které se obecně v akademickém prostředí považují za excelentní, např. publikace v časopisech Nature Index, v časopisech v kategorii D 1 (1. decil), jakákoli ocenění od národně či mezinárodně uznávaných institucí (externích, mimo ČZU), nadstandardní pozitivní mediální ohlas, nadstandardní praktické výstupy aplikovaného výzkumu, velké mezinárodní projekty…
Tyto informace jsou důležité pro podávání zpráv Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy, které poskytuje prostředky na IGA