Po nominaci
Po obdržení nominace Vás partnerská univerzita kontaktuje s požadovanými náležitostmi k přijetí. Nejčastěji požadované dokumenty zahraniční přihlášky jsou například:
- Přihláškový formulář partnerské univerzity (tzv. Application / Application Form)
- Transcript of Records (vyžádejte si na studijním oddělení)
- Jazykový certifikát (pouze v případě požadavku hostitelské univerzity)
https://www.czu.cz/cs/r-7214-mezinarodni-vztahy/r-19132-erasmus-a-jine-vyjezdy/r-19133-dlouhodobe-studijni-pobyty/r-19643-dokumenty-pro-prijimajici-univerzitu
Akceptační dopis
Po schválení dokumentů přihlášky na zahraniční univerzitě obvykle obdržíte ze zahraničí další instrukce formou Akceptačního emailu či rovnou Akceptační dopis obsahující Vaše osobní informace (jméno a datum narození) a přesné termíny mobility (včetně tzv. Welcome day/week, jazykových kurzů aj.). Akceptační dopis je možné využít při žádání o vízum do země dané partnerské univerzity.
Akceptační dopis/email zašlete fakultní koordinátorce na e-mail fidlerova@ftz.czu.cz.
Žádost o výjezd
Žádostí o výjezd oznamujete studijnímu oddělení svůj záměr zahraničního studia, který je podmíněný splněním studijních povinností.
Dále žádost o výjezd bude potvrzena koordinátorem OMV FTZ po splnění většiny Erasmus dokumentů. Následuje zadání výjezdu do UIS a můžete žádat o Účastnickou smlouvu
Proces podání žádosti o výjezd (UIS > Kontaktní centrum > Zahraniční oddělení > Žádost o výjezd).
K žádosti je třeba přiložit dokument Request for courses recognition and for modification of study plan due to the ERASMUS+ Study Stay (sekce Dokumenty). V tomto dokumentu uvádíte, jakým způsobem se vám budou po návratu uznávat předměty odstudované v zahraničí.
Pozn. Žádost o výjezd není totožná s Individuálním studijním plánem (ISP). V případě potřeby si řešte ISP z důvodu mobility se studijní referentkou individuálně.
Learning Agreement - Before the Mobility
Další dokument, který jste povinni zkompletovat, se nazývá
Learning Agreement. Na ČZU používáme online verzi, tzv.
OLA. Některé zahraniční univerzity však po Vás mohou požadovat vlastní verzi Learning Agreementu (např. v PDF nebo v IS hostitelské univerzity), které taktéž akceptujeme.
Bankovní účet
Bankovní účet zadaný v UIS („Portál studenta – Moje studium – Moje zahraniční studium – Bankovní spojení pro studijní výjezd“). K zadání bankovního účtu potřebujete uvést:
- název a přesnou adresu pobočky v ČR (v případě Revolutu je to Litva)
- číslo účtu a měnu účtu (CZK nebo EUR - doporučujeme),
- specifikaci za účelem „k výplatě stipendií na zahraniční výjezdy“,
- platnost po celou dobu trvání pobytu i poté, dokud se nedořeší dokumenty z pobytu (pro případ změny doby pobytu a doplatku stipendia).
Pozn.: Lze využít i Revolut při přidání IBAN.
Prohlášení studenta
Tímto dokumentem potvrzujete, zda jste již absolvovali mobilitu či nikoliv.
Tištěnou verzi „Prohlášení studenta“ odevzdejte fyzicky nebo poštou na
centrální OMV.
Pozn.: Lze odevzdat spolu s účastnickou smlouvou.
Pojištění
Před odjezdem si také
musíte sjednat cestovní pojištění pro celé období plánované mobility, které musí zahrnovat pojištění léčebných výloh, pojištění odpovědnosti, úrazové pojištění včetně repatriace. Doporučujeme
pojištění od ERV, které splňuje veškeré požadavky pojištění. Přístupové údaje k založení ERV pojištění naleznete
zde.